Ο αλγόριθμος του Facebook EdgeRank

To EdgeRank είναι ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το Facebook για να αξιολογεί ποια νέα και ενημερώσεις θα εμφανίζονται στην αρχική σελίδα του προφίλ μας.Ένας μηχανισμός δηλαδή, που μέσα από κριτήρια αποφασίζει τι περιεχόμενο θα εμφανιστεί στη σελίδα μας. Με απλά λόγια, τι θα δούμε ή αλλιώς τι δεν θα δούμε.

Όπως φαντάζομαι ότι γίνεται αντιληπτό, η λειτουργία του EdgeRank έχει ιδιαίτερη σημασία για τους διαχειριστές και ιδιοκτήτες των σελίδων.Όμως για να κατανοήσουμε καλύτερα το Facebook EdgeRank, δίνοντας παράλληλα βαρύτητα και στην οικονομική διάσταση της λειτουργίας του, ας απαντήσουμε στην εξής ερώτηση:
Για ποιο λόγο το Facebook αντί να αφήνει να περνάνε όλα τα μηνύματα στον τοίχο σας, τα φιλτράρει και σας εμφανίζει μόνο συγκεκριμένο περιεχόμενο;
Επειδή το Facebook θέλει να περνάτε περισσότερο χρόνο στη σελίδα σας, κάνοντας κλικ σε διαφημίσεις, οι οποίες μεταφράζονται σε κέρδος! Και φυσικά θα σας ήταν πολύ κουραστικό να βλέπατε τα πάντα από όλους. Περιεχόμενο δηλαδή αδιάφορο, από επαφές που δεν είναι σημαντικές για εσάς.
Το Facebook δηλαδή, καθαρά για οικονομικούς λόγους, πρέπει να προβλέπει τι σας ενδιαφέρει και να το ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες ενημερώσεις των επαφών σας. Με αυτό τον τρόπο, το περιεχόμενο που εμφανίζεται στο News Feed σας, είναι πάντα ενδιαφέρον και “σχετικό”.

Πως καθορίζεται ως ενδιαφέρον το περιεχόμενο

Τρία είναι τα στοιχεία που κάνουν ένα κείμενο, ένα video, μία φωτογραφία ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο να είναι ενδιαφέρον για εσάς:
  • Δημοφιλές: πολλοί άνθρωποι στην κοινότητά σας μιλάνε για αυτό.
  • Σχετικό: αυτό που σχετίζεται με εσάς.
  • Πρόσφατο: αυτό που συνέβη σήμερα.
Αυτό άλλωστε συμβαίνει και στην πραγματική ζωή. Σε οποιαδήποτε παρέα βρεθείτε, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου ανά πάσα στιγμή, οι άνθρωποι θα μιλάμε για πράγματα που είναι δημοφιλή, σχετικά και πρόσφατα! Γιατί; Πολύ απλά γιατί αυτά είναι στοιχεία που δίνουν ενδιαφέρον σε μία συζήτηση. Το Facebook λοιπόν κάνει αυτό που κάνουμε όλοι καθημερινά και χρησιμοποιεί τα παρακάτω κριτήρια:
  • Weight: βάρος ή δημοτικότητα
  • Affinity: “συγγένεια” ή συνάφεια
  • Time Decay: πρόσφατα

Ο αλγόριθμος του EdgeRank

Τι σημαίνει ο παραπάνω αλγόριθμος; Όσο πιο δημοφιλή, σχετικά και πρόσφατα είναι τα μήνυμα σας, τόσο πιο εμφανές σημείο θα καταλαμβάνουν στους “τοίχους” των φίλων ή liker σας.

Ας τα αναλύσουμε λίγο:

“Βάρος” ή Δημοτικότητα

Οι δημοσιεύσεις που έχουν τα περισσότερα likes, σχόλια, κλικ και shares, κατατάσσονται ως πιο δημοφιλή από το Facebook. Έτσι, για παράδειγμα, εάν μετά την δημοσίευσή σας, δεν κάνει κανείς κάποια ενέργεια από τις παραπάνω, το Facebook την κατατάσσει στις μη δημοφιλείς και της δίνει χαμηλό “βάρος”.

“Συγγένεια” ή συνάφεια

Σύμφωνα με το facebook, οι δημοσιεύσεις που μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εσάς είναι αυτές που έχουν γίνει από χρήστες ή/και σελίδες και στις οποίες στο παρελθόν έχετε αλληλεπιδράσει (σχολιάσει, like, share κλπ) Για παράδειγμα, αν σε μια σελίδα δεν έχετε κάνει ποτέ καμία ενέργεια, τότε το Facebook θεωρεί ότι δεν σας ενδιαφέρει το περιεχόμενό της και τελικά δεν σας το εμφανίζει στον τοίχο σας.
Αυτή η χαμηλή βαθμολογία συγγένειας θα μειώσει το EdgeRank του status και θα μπορούσε ακόμα και να το εξαφανίσει από τον τοίχο  σας.

“Time Decay” ή Πρόσφατα

Μηνύματα που είναι πιο πρόσφατα εμφανίζονται πιο έντονα στο News Feed των φίλων και likers. Δημοσιεύσετε λοιπόν με συνέπεια! H σελίδα σας είναι μόνο τόσο καλή όσο το τελευταίο status που δημοσιεύσατε. Και εάν το τελευταίο status σας ήταν την περασμένη εβδομάδα, τότε είναι ουσιαστικά αόρατο στους φίλους – likers σας αυτή τη στιγμή.

EdgeRank: Σύνοψη σε 99 λέξεις

Το υψηλό EdgeRank έχει να κάνει με ενέργειες και συνέπεια. Αν όσοι έχουν κάνει like τη σελίδα σας, σχολιάζουν, κάνουν like και μοιράζονται το περιεχόμενό σας αλλά και εσείς με τη σειρά σας είστε συνεπείς με τους χρόνους δημοσίευσης, τότε το Facebook θα σας θεωρεί ως πηγή δημοφιλούς, σχετικού και πρόσφατου περιεχομένου και θα αυξήσει το EdgeRank της σελίδας σας. Κατά συνέπεια, οι δημοσιεύσεις σας θα εμφανίζονται συχνότερα στους τοίχους των φίλων-likers με αποτέλεσμα να έχετε ακόμα μεγαλύτερη αλληλεπίδραση μαζί τους. Αυτό δεν είναι άλλωστε ένα από τα ζητούμενα τόσο στο Facebook, αλλά και γενικότερα στα Social Media;
eduservices.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: